بررسی بازی‌های باقیمانده پرسپولیس و استقلال تا پایان لیگ برتر | مسیر ساده‌تر نکونام نسبت به اوسمار صعود تیم ملی والیبال ساحلی ایران با درخشش بازیکن مشهدی دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد برای نهمین فصل پیاپی جام از دست سپاهان پرید! افشای دلیل برکناری خطیر از مدیریت استقلال فرصت ویژه نکونام برای شکستن رکورد مجیدی از دست رفت نکوداشت علی بامشکی، پیشکسوت کشتی استان خراسان‌رضوی پیروزی بسکتبالیست‌های فرش مشهد در گام اول تاریخ و ساعت بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس | تقابل پوچ با یاران سابق نکونام: از رفتن خطیر همه تیم خوشحال شدند بازگشت بنزما به رئال مادرید نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رفت بوروسیا دورتموند و پاری‌سن‌ژرمن| امباپه در حسرت فینال؟ جدول لیگ برتر ایران پس از پایان هفته بیست و پنجم (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) | صدر کماکان در تسخیر آبی‌ها پخش زنده بازی النصر و الخلیج در جام حذفی عربستان+ تماشای آنلاین نتیجه بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ ویدئو گل‌ها| خواب آور و بی‌فایده! ویدئو خلاصه بازی پرسپولیس و سپاهان در لیگ برتر(۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

شلیک به اهداف شیک | درباره مسابقات تیراندازی استان خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۷۹۸۳۵
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰
شلیک به اهداف شیک | درباره مسابقات تیراندازی استان خراسان رضوی
گزارشی از هفته دوم رقابت‌های لیگ تیراندازی خراسان رضوی که با شرکت ۱۵۰ تیرانداز آغاز شده است.

هفته دوم رقابت‌های لیگ تیراندازی استان خراسان رضوی، یادواره مرحوم استاد محمود سوقندی، برگزار شد و قهرمانان این رشته ورزشی در جدالی تنگاتنگ با یکدیگر به سوی هدف تیر انداختند. این مسابقات قرار است امسال در ۹ راند برگزار شود و حالا در پایان راند دوم یا همان هفته دوم مسابقات، رفته‌رفته چهره‌های شاخص مشخص می‌شوند.

لیگ تیراندازی استان خراسان‌رضوی به میزبانی سالن تیراندازی مجموعه ورزشی شهیدبهشتی مشهد برگزار و هفته دوم آن در روز‌های پنجشنبه و جمعه انجام شد. در ادامه گزارشی از روند برگزاری این مسابقات و اتفاقاتی را که در سالن تیراندازی رخ داد، از نظر خواهید گذراند.

این چمدان حاوی یک قبضه اسلحه است!

جوان شیک‌پوش با شلوار ورزشی مشکی، کفش‌های کتانی و تی‌شرت سفید وارد سالن می‌شود. عینک دودی را از چشم برمی‌دارد و درحالی‌که چمدان بزرگی را با خود حمل می‌کند، خطاب به دوستش که روی سکو نشسته است، با لبخند می‌گوید: «این چمدان حاوی یک قبضه اسلحه است.» و رفیقش با طعنه می‌گوید: «کنار بروید که جانتان پای خودتان است.» این اولین تصویر از هیاهوی آرامی است که در سالن تیراندازی شهر برپاست؛ جایی که ۱۵۰ تیرانداز طی دو روز در قالب تیم‌های شرکت‌کننده با یکدیگر رقابت کردند و دست آخر تکلیف تیم و نفرات برتر مشخص شد.

۲۰ خط آماده شکار سرنوشت

خانه تیراندازی خراسان‌رضوی کوچک، اما گرم است؛ جایی که دوازده خط در طبقه همکف و هشت خط در نیم‌طبقه فوقانی آماده تیراندازی ورزشکاران به هدف است. ورزشکاران لباس به تن می‌کنند و اسلحه‌هایشان را از چمدان‌های مخصوص بیرون می‌آورند. سرداور فرمان می‌دهد تا ورزشکاران ظرف پانزده دقیقه در خط قرار بگیرند و آماده مبارزه شوند.

معدنچی، مسئول برگزاری رقابت‌ها، نفرات را به‌خط می‌کند و سامانه امتیازدهی را کنترل می‌کند. داور‌ها روی صندلی مخصوص می‌نشینند و با فرمان سرداور ورزشکاران شلیک می‌کنند. ۱۵۰ ورزشکار در قالب هفت تیم تفنگ آقایان، هشت تیم تفنگ بانوان، ۹ تیم تپانچه آقایان و پنج تیم تپانچه بانوان در این رقابت‌ها شرکت کرده‌اند.

از حضور چهره‌ها تا وضعیت استان

غلامحسین نقدیان، رئیس هیئت تیراندازی خراسان‌رضوی، با لباس فرم حواسش به همه چیز هست و فرمان شروع را او می‌دهد. وقتی از او درباره وضعیت این رشته ورزشی در خراسان و حضور چهره‌ها در این تورنمنت می‌پرسیم، می‌گوید: «تن‌ها راه استعدادیابی و گزینش ورزشکارانمان برای حضور در تیم‌های استان برگزاری همین مسابقات است. ما پارسال سه تیم در لیگ دسته‌یک کشور داشتیم که یکی از این تیم‌ها توانست به لیگ‌برتر صعود کند و امسال باید در این رقابت‌ها به میدان برود.»

وی می‌افزاید: «برگزاری این مسابقات هم ورزشکاران نخبه ما را آماده نگه می‌دارد و هم موجب شناسایی استعداد‌های تازه برای اضافه‌شدن به جمع قهرمانانمان می‌شود.» نقدیان بیان می‌کند: «در این دوره مسابقات هم چهره‌های شاخصی از تیراندازی استان شرکت کردند. ما نفرات خوبی در تیراندازی خراسان داریم که در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان و حتی بزرگ‌سالان در سطح ملی هستند؛ نفراتی مانند حسین ظفرجعفرزاده، الهام شادکانی و علی گرمابی.»

مشهد و نیشابور در کمین پیشرفت

تیم‌های مشهد و نیشابور ازجمله تیم‌های خوب این رشته ورزشی در لیگ استان هستند؛ تیم‌هایی که همیشه برای رسیدن به سکو با یکدیگر رقابت دارند و در این دوره مسابقات نیز همین‌طور است. نیشابور که پارسال قهرمان لیگ استان بوده، امسال درحالی در مسابقات شرکت کرده است که مشهد برایش رقیبی سرسخت به حساب می‌آید. در بخش انفرادی نتایج جالبی رقم خورد. در رشته تفنگ آقایان ورزشکار نیشابوری علی باقری اول شد و حمید خراسانی از مشهد و مجید براهو از سرخس به ترتیب دوم و سوم شدند. در بخش انفرادی آقایان تپانچه سه ورزشکار مشهدی خوش درخشیدند.

حسین ظفرجعفرزاده اول، محمود سبحانی دوم و پیمان شاداب مهر سوم شدند. در بخش تفنگ بانوان رئوفه امیری‌زاده از مشهد اول شد، سحر لطفی‌نیا از نیشابور در جایگاه دوم قرار گرفت و الهام شادکانی سوم شد. در بخش تپانچه بانوان نیز زینب بکائیان از نیشابور اول، نجمه سعادتی‌نسب از مشهد دوم و عارفه جانگداز از مشهد سوم شدند.

تیراندازی استان، چشم‌انتظار هیجان برتر

رقابت‌های لیگ تیراندازی خراسان‌رضوی هنوز هفت هفته دیگر ادامه دارد و در این میان تیراندازان خراسانی چشم‌انتظار آغاز لیگ‌برتر فصل جاری هستند تا تیم تازه‌لیگ‌برتری‌شان بتواند در این مسابقات شرکت کند. این حضور بی‌تردید انگیزه‌های زیادی به دیگرورزشکاران استان می‌دهد تا آن‌ها هم با ارتقای سطح کیفی‌شان به این تیم برسند و در لیگ‌برتر به میدان بروند؛ میدانی که می‌تواند هریک از تیرهایشان را طلایی کند و با جلب توجه کادر فنی تیم‌ملی، آینده ورزش حرفه‌ای آن‌ها را تحت‌تأثیر قرار بدهد. برگزاری رقابت‌‎های تیراندازی قهرمانی استان هرچه نباشد، دست‌کم فرصت تمرین و انگیزه ویژه را به علاقه‌مندان و قهرمانان این رشته ورزشی می‌دهد تا خودشان را برای میدان‌های بزرگ کشوری آماده کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->